Garmin rally rk xc

Garmin Rally RK XC. Pomiar mocy do wszystkiego czy do niczego?

Garmin Rally RK XC. Pomiar mocy do wszystkiego czy do niczego?

Garmin rally rk xc

Od mniej więcej roku jest już na rynku pomiar mocy Garmin Rally czyli następca Vectora. Oczywiście wystepują wersje jak wtedy na jeden pedał i na dwa. Jest też dostępna jest też funkcjonalność zmiany zatrzasku z systemu SPD SL lub KEO na SPD, czyli z systemu szosowego na mtb. O tym będzie ten artykuł. Czyli o tym czy ta funkjonalność ma sens? To się opłaca finansowo i czy można zrobić taką podmiankę przed jazdą? Cała treść jest na podstawie moich własnych doświadczeń.

Proces zamiany zatrzasków w Garmin Rally

Proces wygląda następująco:

  1. zdemontuj pedały z roweru,
  2. odkręć kluczem imbusowym przykrywkę baterii i odłuż na bok,
  3. odkręć śrubokrętem krzyżakowym dwa małe wkręty mocujące bazę baterii,
  4. odkręć nakrętkę M12 kluczem nasadowym.
  5. wyjmij trzpień z czujnikiem,
  6. oczyść trzpień i uszczelki (oringi)
  7. nałóż smar na trzpień
  8. zamontuj zatrzask z drugiego systemu
  9. zakręć nakrętkę,
  10. przykręć bazę baterii,
  11. zakręć pokrywkę baterii
  12. Powtórz powyższe dla drugiego pedału.

garmin rally

Dowiedz się jak serwisować łańcuch jak PRO

Garmin rally xc

Garmin rally xc

Co robić, żeby nie robić dwa razy?

To są proste czynności i każdy da sobie z nimi radę. Warto tylko pamiętać, że nakrętki w prawym pedale mają lewy gwint a sam pedał lewy okręca się w lewo od korby. Przykrywki baterii mają gwint prawy. Poza tym można przez przypadek zamocować zatrzaski na odwrót, czyli zatrzask lewego pedału na prawym i na odwrót.

garmin rally rk

Wiesz co to jest CeramicSpeed z Aliexpress? Nie?

Czytaj tutaj:

Ile trwa taki proces?

Więc tak – za pierwszym razem – z godzinę. Za drugim już szybciej, w zależności od twojego przygotowania i zdolności manualnych. Ja dopracowałem czyności i zajeło mi to około pół godziny. Nie jest to jednak plug and play system i nie da się przyspieszyć pewnych czynności. Jak jeszcze się pomylisz, jak mi się to zdarzyło kilka razy, to zajmie ci to dwa razy dłużej.

Garmin Rally RK XC – moja przygoda.

Nie mam się czym chwalić, ale podzielę się swoim przypadkiem, kiedy zrobiłem zamianę z SDP SL na SDP, bo planowałem jazdę kolejnego dnia. Jak wiadomo, przy większych wyprawach, przygotowania bezpośrednio przed wyjściem na zimową jazdę zajmują więcej czasu: izotonik, ubranie wieloczęściowe, ochraniacze, narzedzia i rower. Wychodzisz z rowerem, siadasz a tu…. zatrzaski odwrotnie założone.

Wyobraź sobie jakbyś to odkrył na starcie ustawki po wyciągnięciu roweru z bagażnika samochodu, jesteż bez odpowiednich kluczy i warunków, żeby powtórnie zrobić podmiankę – <facepalm>

Garmin rally rk xc

Garmin Rally – oferty ceneo

Garmin Rally – oferty Amazon

Garmin rally rk xc

Szukasz fajnych ciuchów dla kolarza po godzinach?

Zajrzyj tutaj:

Podsumowanie

Jeśli chodzi o same pedały to również działają bardzo dobrze. Zostały usunięte poprzednie wady, pomiar jest dokładny i nie ma przerw w odczytach. Przykrywka baterii nie wypada i jest szczelna. Sam pomysł zastosowaniem wymiennego zatrzasku na wspólnym trzpeniu z czujnikiem również jest dobrym pomysłem. Głównie cenowym, gdyż taki uniwersalny system kupisz za mniej więcej 75% ceny dwóch osobnych. Jednak posiada też wady. Głównie to czas i stopień skomplikowania podmianki zatrzasków. To nie jest coś co robisz na poczekaniu przed wyjściem na rower. Istnieje możliwość pomyłki podczas całego procesu. Jednak ja robisz to dwa razy do roku to da się to opanować.

Post Scriptum

Generalnie jestem fanem Garmina. Używałem kilka generacji Edge’a i nadal używam ostatniego modelu 1040 solar, varia oraz pozostałe czujniki. Był też epizod ze smartwatchem Garmina, ale to była pomyłka. Do kolekcji doszły też pomiary mocy Rally RK czyli SPD SL oraz dodatkowo zatrzaski XC na SPD. Całe środowisko oczywiście współdziała dobrze z małymi wyjątkami, ale o tym kiedy indziej. Wracając do pomiaru mocy – jeśli cierpisz na nadmiar pieniędzy to kupuj dwa osobne. Jak chcesz trochę przyoszczędzić to weź jeden pełny system oraz zatrzaski. Jeśli nie masz kasy, a chcesz pomiary mocy to kombinuj z pomiarem w korbie lub z jakąś chińszczyzną.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top